dinsdag 10 maart 2015

Lijnenlandschap

 
Lijnenlandschap
50 x50 cm
februari 2015
 
Uitgangspunt was een landschap teruggebracht tot kleurvlakken voor het thema "Lijnen" voor de artquiltgroep www.de-uitdaging.blogspot.com  
 
Op een witte katoenen ondergrond heb ik evenwijdige lijnen machinaal in de grootste stiksteek gestikt. Hiervoor heb ik dik wit garen gebruikt zodat deze steken in de lijnen straks nog enigszins zichtbaar zijn op genomen in het borduurwerk.
 
 


In ons nieuwe huis waren nog veel leuke spullen achtergelaten zoals een mandje vol met klosjes garen. Erg leuk maar oud en daardoor niet meer bruikbaar om mee te naaien. Maar als kleur kon ik het wel gebruiken voor het lijnenlandschap want met deze borduurtechniek komt er geen spanning te staan op het garen.

 
Per kleurvlak heb ik met 4 draden in de naald, en dan de draad dubbel genomen, de lijnen per steek omwikkeld zodat er een doorlopende lijn ontstaat. Door met verschillende tinten van een kleur in een bundeldraden te werken mengen de tinten en is er geen groot pobleem als een klosje opraakt.
Voor de lucht heb ik verschillende tinten licht koel blauw gebruikt met spierwit voor de wolk. Om een deel van de wolk zit grijs en wat zilver.
 

 
 
Het landschap onder de horizonlijn heeft water in het midden. Voor de grond heb ik meerdere tinten groen en lichtbruin gebruikt en voor naast het water zandkleuren.
Het water in het midden heeft extra lijnen om meer diepte en detail te geven en verloopt van lichte naar donkerdere kleuren blauw in korte stukjes versprongen.

 
Aan het einde hield ik allemaal papieren en houten klosjes over. Toch nog niet weggegooid, wie weet wat ik er nog mee ga doen.


1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Wel een heel bijzonder en "strak" landschap. dat heb je prachtig gedaan, zo mooi en subtiel de lijnen .