dinsdag 30 juni 2015

2 maal Floris op een expositie

 
Floris
quilt 50 x 50 cm, 2013
thema: Muzikale Verbinding voor Artquiltgroep
 
Voorjaar 2013 heb ik mijn quilt "Floris"gemaakt en is hij op mijn en ons blog verschenen.
Voor het hele verhaal achter dit ontwerp kijk bij het label Floris in de rechtkolom.
Omdat mijn schoonvader de componist is van de muziek van de tv serie: Tune en de rest van de muziek tijdens de serie werden wij als familie benaderd voor informatie en eventueel materiaal voor een expositie over de Floris tv srie deze zomer in Nijmegen. Ook had men mijn quilt al via het internet gevonden.

detail: muziek, begin van de tune

 
 
Expositie Floris: Fabels en Feiten
 

Mediadrome organiseert sinds deze week in de Molenpoortpassage 6 in Nijmegen tot eind augustus een tentoonstelling met ( nooit eerder vertoonde) foto's, beelden, rekwisieten en kostuums uit de" tvserie Floris" 1969
en van de film" FLORIS" uit 2004.
 
Hieronder 2 foto's van hun Facebook site
 
Mijn quilt ligt volgens hen bij de ingang/etalage. Ik heb nog geen tijd gehad de expositie te bezoeken maar ga dat zeker doen. Mijn quilt is geinspireerd op de aflevering " de wonderdoener"waar mijn oom in speelde. Te zien via Youtube.


 
 
Voor deeelname aan de Landen - expositie van de EQA aan het "Festival of Quilts 2015 "in Birmingham, GB  met het thema "Muziek met een rood accent" is mijn "Floris, de tune "geselecteerd.
Deze quilt van 30 x 30 cm zal daar samen met de andere voor Nederland geselecteerd quilts te zien zijn van 6 t/m 9 augustus en daarna heel Europa door toeren.  Omdat de quilt nog niet geexposeerd is hier alleen een detail van de quilt, het rode accent gedeelte.   Vanwege de zwart/wit tvserie is de quilt in grijstinten met de kleur rood in de muzieknoten en op het wapenschild. 


1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Leuk Marjo. Een hele eer voor je schoonvader en familie.!
Je had het ons al eens verteld, en ik ga proberen om de tt nog te gaan zien.