dinsdag 8 maart 2016

Tentoonstelling Miniatuurquilts Quiltersgilde 10 - 12 maart 2016


Donderdag 10 maart 2016 begint de Tentoonstelling van de Miniatuurquilts. Vanaf 10 uur is iedereen welkom om deze jaarlijkse tentoonstelling te komen bekijken.
Er zijn workshops en er staan 2 winkels, o.a. de webwinkel  Quiltkompas. 
Ik geef de 3 dagen 3x de workshop "Quilten op handgeverfde stof".
De handgeverfde stof is de inspiratiebron voor een quilt met toevoeging van garens , kant, organza en kralen etc maakt u een unieke quiltlap die verwerkt kan worden tot een kleine quilt of in een groter geheel.
De workshop duurt 2 uur. Kosten inclusief materiaal € 12,00
Opgeven kan nog bij Carla Zijlstra via carla.zijlstra@quiltersgilde.nl of op de dag zelf. Er zijn nog plaatsen vrij bij elke workshop.



detail "Floriala ( feest voor de godin Flora)

Verder is de rondreizende tentoonstelling van de EQA te zien "Muziek met een rood accent"
Van 17 landen zijn elk 16 quilts met dit thema te zien die hun rondreis door Europa begon op het Festival of Quilts 2015 in Birmingham,GB.
Hieronder mijn "Floris,the tune "- Floris, de Herkenningsmelodie is 1 van de 16 Nederlandse quilts.


Voor het thema van dit jaar heb ik de quilt "DUDOK stadsbouwmeester" gemaakt.
Hier onder een detail van de quilt van 50 x 50 cm met de 4 Dudokscholen waar mijn man en ik en onze zonen op gezeten hebben. Met in het midden het raadhuis waar wij getrouwd zijn.


Omdat men meerdere quilts mag in leveren heb ik  de quilt "As the crow flies/ In een rechte lijn, 30 x 70 cm ingestuurd. Het is de vogelvlucht van onze verhuizing van het ene huis in Hilversum in een rechte ljin over de kaart naar ons nieuwe huis. De locatie van de Regenboog kerk staat op deze foto van een detail. Voor  de tentoonstelling heb ik op de quilt een " U bevindt zich hier "sticker genaaid.



Mijn 3e inzending is "Prinsengracht 246. 40 x 40 cm. Gemaakt voor het thema "Deuren "voor de Quiltnieuws. Het is een quilt voor mijn man. Achter de deuren die nu dichtgetimmerd zijn bevond zich de houtdraaierij van zijn opa. Zij waren de grote houten vazen van de Amsterdamse Westerkerk aan het vernieuwen en kwamen met een foto in de krant. Deze foto op stof geprint en verwerkt tot de quilt.


Verder zijn er nog 2 quilts van mij te zien in Hilversum.
De quilt "de sneeuw weegt licht- als ik bedenk- het is mijn sneeuw op mijn hoed"
63 x 116 cm


 hangt samen met "4 Elementen", 113 x 111 cm  bij "" Stoffenzaak Van der Lee " in de Stationsstraat 30 in Hilversum. Hier vindt je een groot assortiment stoffen en gezellig personeel.
Als je van de tentoonstelling weer terug loopt naar het station over de Groest is het de laatste straat rechts voor het marktplein. Of parkeren op het markt terrein en dan net de hoek om richting station.


1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Wat gezellig en leuk Marjo! Ik ben er Zaterdag, en probeer ook naar de winkel te gaan . Succes .