woensdag 15 juni 2016

Impressie van Quiltfestival Noord Groningen


Afgelopen vrijdag begon het Quiltfestival Noord Groningen. Al vroeg vertrokken om 200 km noordelijk van alle tentoonstellingen te gaan genieten. En niet alleen de quilts en 3d textiele werken waren de reis zeker waard maar bij de 1e kerk bij Breede kwam ik al bekenden tegen. En ook nog onbekenden, maakte niet uit iedereen sprak met elkaar, deelde info en zag je genieten.
Dit is een "kleding"quilt van Wille Groenewold.
S 'Middags was de prijsuitreiking van de wedstrijd met thema Vlucht. Hier al vast een foto van hoe mijn quilt "Een Vlucht Patrijzen" hing op de tentoonstelling. In het volgende blogstukje zal ik er uitgebreid over vertellen. Hier zijn de quilt van v.l.n.r. Jans Koster, Liesbeth Wessels,  Mirjam Flantua en mij te zien.



 Ook de quilt van Mia de Vos hing er mooi. Deze had ik al bij haar thuis gezien en hij is zo leuk deze "Rebelse gans"

Tegen drie uur werd het spannend en Aart vertelde al van het plekje in de auto dat vrij gehouden werd voor de terugweg voor de te winnen prijs.



De Bernina naaimachine voor de 1e prijs ARTging naar Hannie de Beer (ook uit onze De-Uitdaging groep) voor haar quilt "Vlucht naar Vrijheid". Dat had ze in het uur er voor heel goed geheim gehouden voor ons. Nou Hannie Heel Hartelijk Gefeliciteerd. Het is een heel sfeervolle quilt.


Daarna was het de verdere dagen genieten van alle mooie tentoonstellingen, Oude kerken en molens en b.v. het Schathoes van de Menkemaborg waar we 4 jaar geleden met de De-Uitdaging onze 10 thema's tentoon hadden gesteld. 


Van de verlaten dijkomgeving bij de Eemshaven tot de kleine kerkjes in heel kleine dorpjes in het Noord Groningse landschap overal was veel te zien. Hieronder het plafond in het koor van zo'n oud kerkje

Deze dames stonden in Uithuizen. Sterke vrouwen zijn het van Antoinette Jorritsma. Gemaakt van  garen en metaal.

Ik was er weer met mijn tentje op de camping tussen Uithuizen en het plaatsje "Doodstil". Mooie camping maar doodstil was het er niet. Uithuizen had een kermis die op vrijdag tot 11 uur en op zaterdag tot 1 uur luid te horen was. En als die stil was begonnen de padden/kikkers. Maar het is zo leuk met allemaal quilters op een camping te staan. Iedereen maakt een praatje en ik ontmoeten er Anita die mij kende van FB. Werd een heel gezellig avondje.


De zondag weer op pad en een Quiltjas van Marijke van Welzen gezien.


En deze zo heel leuke quilt van Wil Duyst ( ook in de De-Uitdaging groep) met Spakenburgse dames op de fiets. Leuk om groot werk van haar te zien



De laatste uren voordat ik mijn quilt weer kon ophalen van de wedstrijdtentoonstelling was ik naar de prijswinnaars ( van 2014) tentoonstelling waar ook de textielboeken, stof doet lezen was. Hier een foto van het Venus van Willendorf boek van Marjan Ruitenberg.
Eigenlijk was alles mooi maar ik kan niet de 450 foto's die ik heb gemaakt van textiel , bloemen, gebouwen etc laten zien. Alles bij elkaar een fantastische 3 dagen en over 2 jaar is het weer. Op de website/FB staan de data voor de volgende keer al.




1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Leuk Marjo , een greep uit drie geweldige dagen! De gehaakte dames vond ik ook super , de hele tt van die groep " bij Vrijdag " was erg de moeite waard!
Eigenlijk was alles bijzonder, ook dat we elkaar ontmoetten in Zandeweer. Een kleine reünie ! Wij zijn zondagmorgen al weer vertrokken om nog enkele fraaie tuinen te bekijken bij Steenwijk . Komt nog op mijn blog .