donderdag 25 augustus 2016

Ritme van Muziek, 3 KiltsQuilt op de Algemene Tentoonstelling van het Quiltersgilde 2016

  Detail "Ritme van Muziek, 3 KlitsQuilt
100 x 100 cm, 2009-2016
wol,.katoen,organza en lint

De quilt "Ritme van Muziek, 3 Kilts Quilt hangt op de Algemene Tentoonstelling van het Quiltersgilde in Breda. . Nr. 39  De tentoonsteling zie hier onder de affiche met gegevens is tot en met aanstaande zaterdag van 10 tot 17 uur te bezoeken.
Ik hoop zaterdag te gaan kijken wat er dit jaar weer aan moois is te zien.
Mijn quilt is in 1e instantie begonnen in 2009 voor het thema Ritme voor de OEQC van 2009. Ik kreeg de quilt niet op tijd af en de quilt kwam in een tas waar ik hem bij het thema 3en3 weer uit heb gehaald om af te maken. Hoe beeld je ritme uit. In dit geval ritme van muziek. Door de plooien van lopende mensen in kilts zie je het ritme van de beweging van de plooien van de rok.
Ik heb geen bestaande rokken gebruikt maar wel wollen stoffen die met steeds iets meer plooibreedte het verloop van de beweging uitbeelden. De plooien hebben een tunnel met daarin een strip om de vorm te behouden. Hopelijk is de quilt lekker uitgeschud zodat het ritme goed zichtbaar is.
Om de hele quilt en die meer dan 200 andere quilts: kom naar Breda.


2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Ik heb hem gezien Marjo. Een heel werk om de plooien zo naar je zin en het idee erachter te vormen.
Een apart werkstuk, wat mooi in het zicht hangt!
Ik had je graag ontmoet Zaterdag, maar het gaat me niet lukken , we hebben andere afspraken. Jammer, maar er komt vast een andere keer?
Een fijne dag met Hilde . Geniet er van !

mia zei

Leuk om deze weer te zien, ik ga morgen naar Breda en mijn quilt Fantastic Fabric heeft nr. 144 die ik maakte van de 19 zelf geverfde stoffen van de Fantastic Fabric groep je snapt de naam denk ik.
Zaterdag veel plezier en geniet van al het moois.